Creator praktični del projekta


V drugem polletju šolskega leta 2018/19, smo na GEPŠ-u pričeli s tretjo in najzahtevnejšo fazo projekta Creator. Creator srečanja v sklopu tega projekta so bila do tega trenutka večinoma organizacijske narave in za prenos znanja od poznavalcev področja podjetništva na učitelje. Z novim polletjem pa je nastopil čas, ki je predstavljal glavni del projekta – poučevanje dijakov o pomembnih veščinah iz področja podjetništva.

Za lažje poučevanje kot tudi izvedbo praktičnih delov projekta, je vsak dijak dobil prav v sklopu tega projekta zasnovan učbenik. Projekta so se udeležili dijaki 3.EE (tretji letnik elektrotehnike). Zaradi številčnega razreda, smo se odločili, da bomo razred razdelili na pet skupin, kar se je na koncu izkazalo kot zelo dobra odločitev, ki je pripeljala do 5 različnih in predvsem delujočih izdelkov.

Projekt je imel velik poudarek na praktičnem delu poleg same teorije o veščinah, ki bi jih moral imeti vsak uspešen podjetnik. Dijaki so tako njihovo predhodno tehnično znanje dopolnili z dodatnih znanjem iz področja podjetništva, kar je pripeljalo do zelo zanimivih in predvsem uporabnih izdelkov.

Dijaki so dobili različne naloge, ki so segale od raziskovanja trga, do interpretacije zbranih informacij in iskanja pomanjkljivosti neke ponudbe ali izdelka, ki bi se lahko izkazala kot nova poslovna priložnost.

Ker se nahajamo na enem od turistično najbolj razvitih področij Slovenije z obširno gastronomsko ponudbo, smo se odločili (v podjetniškem duhu), da bi dijaki njihovo znanje elektrotehnike uporabili za izboljšanje strankine izkušnje v restavraciji, baru in ostalih podobnih lokalih.

Tako smo maja meseca dobili 5 različnih izdelkov (in morda bodočih podjetij), oziroma delujočih prototipov, ki bi na različne načine izboljšali doživetje v restavraciji.

Ena skupina dijakov je izumila FAST SERVICE namizno svetilko, ki vam bo omogočala, da v kolikor v vaši bližini ne bi bilo nobenega natakarja, le temu vaše želje sporočite na daljavo s pomočjo enostavnega pritiska na gumb. Po pritisku gumba, bo natakar na telefonu dobil sporočilo z vašo željo in številko mize, tako da vam ne bo potrebno več mahati z rokami in čakati, ko se vam bo mudilo po drugih opravkih.

slika 1

 

Nastala je tudi dizajnersko zelo dovršena namizna svetilka FADE, ki vam z različnimi barvami, na nov in prijeten način sporoča, koliko časa boste morali še čakati na vaše naročilo. Ko boste naročili jedačo ali pijačo, bodo iz kuhinje preko brezžične povezave poslali signal svetilki, ki bo začela svetiti rdeče, nakar se bo počasi rdeča začela prelivati v zeleno in ko bo zelena začela utripati, bo to pomenilo, da je vaše naročilo že na poti.

slika 2

 

RESTAURANT LIGHTS podjetje pa bi strankam, ki bi prišle v restavracijo ponujala unikatne stenske luči in lestence, katerim je možno spreminjati tako barvo kot tudi svetilnost, s pomočjo estetsko dodelanega zaslona na dotik na mizi. Sam zaslon na dotik in luči pa komunicirajo brezžično, kar pomeni, da restavracija ne bi potrebovala nobenih večjih posegov, kot so vrtanje lukenj za kable in podobno. Stranka bi si sama tako ustvarila ambient, ki ji najbolj paše. Luči bi bile izdelane s pomočjo 3D tiska, kar bi omogočalo zelo eksotične oblike in realno unikatnost -  zagotovilo, da nobena druga restavracija na svetu, ne bi imela enakih luči.

slika 3

 

Nastala je tudi naprava, ki bi posredno in na zabaven način lahko rešila življenja. AYAD je škatlica, ki vam pove vašo stopnjo alkoholiziranosti, deluje pa tako, da imate po en gumb za eno od pet, v barih najbolj pogosto zaužitih alkoholnih pijač. Gumb pritisnete toliko krat, kolikor kozarcev (določene pijače) ste spili, škatlica pa vam s pomočjo LED luči in povsem jasnih simbolov pokaže ali ste popili preveč, da bi se lahko varno odpeljali z lastnim prevoznim sredstvom domov. Tako se bo vaš večer končal na zabaven način, brez neprijetnih dogodivščin.

slika 4

 

Vsem nam se je že zgodilo, da smo se ob času počitnic s prijatelji sprehajali in se odločili, da bi vsi skupaj radi šli nekaj pojest. Vse restavracije pa so se nam zdele nabito polne, mi pa nismo vedeli, če bo dovolj prostih mest za našo celotno "ekipo". Podjetje VACANT ponuja rešitev za tovrstne primere. Pred restavracijo bi postavili njihovo tablo, ki bi prikazovala notranjost lokala (najbolj dovršena verzija bi imela 3D natisnjen model ali sken notranjosti lokala), pri čemer bi poleg lokacije vsake mize imeli še število sedežev za mizo in podatek o tem ali je miza že zasedena ali ne. Tako bi stranka vedela, še preden bi vstopila v lokal, katera lokacija se ji zdi najbolj ugodna in koliko ljudi bi lahko sedelo za tisto določeno mizo. Tabla bi bila brezžično povezana z glavno blagajno, ki bi tako v realnem času pošiljala informacijo o tem koliko prostih mest je v lokalu. Njihov izdelek pa bi lahko uporabili tudi za usmerjanje avtomobilov do prostih mest na parkirišču.

slika 5

 

Dijaki so se tekom projekta naučili veščin kot so storytelling, torej, to, da je pomembna tudi zgodba za nekim izdelkom in ne samo izdelek kot sam, prepoznavanja pomembnosti empatije, ki vodi do prepoznavanja želj bodočih strank, kako sestaviti poslovni model ter kako delati v večji skupini in si razdeliti različne dolžnosti. Njihovo dobro podkovano tehnično znanje, ki jim je zelo pomagalo v fazi prototipiranja izdelka so tako dopolnili z zgoraj omenjenimi metodami, ki jim bodo nedvomno prišla zelo prav ne samo v primeru odprtja podjetja ampak tudi v drugih priložnostih, kot so na primer razgovori za službo, javni nastopi in podobno.

Ob zaključku projekta bomo konec septembra organizirali več urni event, kjer bodo lahko dijaki predstavili v živo njihov izdelek širši javnosti in kjer bo možno izdelke tudi preizkusiti in si jih podrobneje ogledati. Povabili bomo tudi nekaj gostov iz področja podjetništva, ki nam bodo povedali njihove izkušnje in predstavili različne 3D tehnologije, ki so jih dijaki uporabili pri izdelavi njihovih prototipov.